Siirry pääsisältöön

Myymäläskannaus

Seppälä rakentaa omaa identiteettiä erottumalla muista kilpailijoistaan mm. suomalaisuudesta, siisteydestään ja vaatteiden laadukkuudesta. Seppälä on ainut suomalainen perheyritys. Seppälällä on kotimarkkinointi Suomessa ja Virossa.

Ennen kun tulee sisään kauppaan, näkee ensimmäisenä Seppälä-logon ja a-standyn, jossa on tarjouskyltti. Seuraavana silmiin osuu Catwalk, jossa on paljon joulutavaraa mm. sukkia säkeissä, hajuvesiä, kolmella mallinukella on päällään pyjamia, kylpytakkeja, tossuja ja sukkia.

Valaistus on hyvä ja sopivan kirkas. Valospotit on tähdätty catwalkiin, seinille, pöydille ja ylipäätäänkin vaatteille.

Myymälän näyteikkuna sijaitsee kenkäkauppaa vastapäätä. Näyteikkuna on valoisa, jouluinen ja värikäs. Hintaviestinnät ovat pienet A5-paperit mallinukkejen vieressä.

Sovituskopit sijaitsevat kosmetiikan ja kassa-alueen vieressä. Koppeja on kuusi ja ne siivotaan ja tarkistetaan mahdollisimman nopeasti.

Kassa-alue on sovituskoppejen vieressä. On kaksi kassaa ja molempia käytetään. Kassalla on joitakin pientuotteita kuten kynsilakkoja, sukkia, huulirasvoja ja tuoksuja.
Myyjät sanovat aina "Hei!" kun asiakas tulee kassalle tuotteineen. Kun tuotteet on maksettu, asiakkaalle sanotaan "Ole hyvä!", kiitetään ja sanotaan heipat. Joskus voidaan sanoa päivän jatkot.

Viimeisin asia, jonka näkee on tuotteet seinillä, mallinuket Catwalkilla ja hälytinportit.

Seppälällä on omat verkkosivut, jotka ainakin minua houkuttaa kovasti. Sivu on selkeä ja sieltä löytää haluamansa.

Seppälän pohjapiirros.
(Olen jotenkin yrittänyt rajoittaa kaikki osastot. :p)

Eli pienet "laatikot" on hestejä, hyllyjä yms. tuotteineen.
Oranssi-sinisellä on väritetty, missä asiakkaat eniten käyvät ja ostavat tuotteita näiltä alueilta. Aletuotteet houkuttavat paljon mutta myös muut kuten joulu- ja juhlatuotteet.

Kommentit